Ildi Fitness

Tökéletes alak szülés után

2017.04.21. 12:10 - Blog

Ez volt a címe a tegnapi Tények Extra azon rovatának, melyben a szülés utáni bomba forma visszanyeréséről beszélgettek velem. ITT tudod visszanézni.

Sajnos a teljesség igénye nélkül sikerült összevágni az anyagot, így elég fontos infók maradtak ki belőle, mondhatni talán a legfontosabbak.

Ebben a cikkben igyekszem összeszedni minden olyan hasznos információt, amely segítségedre lehet, ha éppen a babavárás utolsó szakaszában vagy, és máris azon töröd a fejedet, hogyan fogod visszanyerni sportos formádat.

Ez a téma manapság egyre népszerűbb a nők körében, mert a mai világban a külsőségek nagyon sokat jelentenek.  Ezzel alapvetően nincs is semmi baj, hiszen ha valaki igényes a testét illetően, és nem hagyja el magát a terhességre hivatkozva ("kettő helyett eszem"), akkor az eredeti formáját is sokkal könnyebben fogja visszanyerni.

Én azt látom, hogy aki a terhesség előtt is sportos életvitelt folytatott, annak nem fog gondot jelenteni beilleszteni a napi rutinba a testmozgást, sőt, ők általában a terhesség alatt is rendszeresen eljárnak tornázni.

Aki viszont a terhesség előtt semmit nem mozgott, annak nagy valószínűséggel sem alatta, sem utána nem lesz fontos, hogy beiktassa mindennapjaiba a rendszeres sportolást.

Egy biztos: a terhesség alatt a test változásokon megy keresztül, melyeket nem lehet elkerülni, és edzés szempontjából érdemes tisztában lenni ezekkel az élettani folyamatokkal:

- a relaxin hormonnak köszönhetően puhulnak a medenceszalagok, az izületekben található porcok

- gyakran szétnyílik az egyenes hasizom

- csökken a csontok kalcium tartalma

- megnövekszik a szív munkája, így a nyugalmi pulzus szám is emelkedik

A szülés után időt kell hagyni a szervezetnek, hogy ezek az élettani folyamatok helyreálljanak.

Mikor kezdhetünk újra edzeni?

Ha a szülés komplikácómentes volt, és a baba természetes úton jött világra, akkor 4 hét után el lehet kezdeni az óvatos edzést. Az első hetekben érdemesebb az aerob mozgásformát választani, mint pl. egy kiadós, közepes intenzitású gyaloglás.
Császármetszés esetén minimum 6-8 hetet kell várni.

Az biztos, hogy nagy erőfeszítést és türelmet igényel a "versenysúly" visszanyerése, hiszen rengeteg energiát elvesz a babábal való törődés.  Az intenzitásra figyelni kell, főleg a szoptatás időszakában, ugyanis ha túl intenzíven edzel, akkor az anyatejben megjelenhet a tejsav, amit a babák nem kedvelnek. Ha tehát már a súlyzós edzéseknél tartasz, érdemes kisebb súlyokkal és nagyobb ismétlésszámmal dolgozni.

Hogyan erősítsük hasizmainkat szülés után?

Gyakori jelenség, hogy a terhesség folyamán szétnyílik a hasizom.  Ha ennek mértéke súlyos, akkor fel kell keresni egy gyógytornászt, aki speciális gyakorlatokkal segít "rávenni" a hasizmokat, hogy újra együtt dolgozzanak. A hasprés jellegű gyakorlatokat kerülni kell, és inkább a plank (alkartámasz), és annak különböző variációit érdemes végezni.

Remélem, hasznosnak találtad a cikket.

Minden anyukának jó egészséget, babázást és edzést kívánok! :)

Gyere és kövess a facen

Zenei mixek

Saját készítésű mixek, melyeket különös odafigyeléssel válogattam ki. Aerobik órákon tesztelve

Meghallgatom
Nagyon fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a mozgásban gazdag életmód kialakításához nem feltétlenül kell edzőterembe járni.
Sokan unalmasnak találják a konditermi edzéseket, nevetségesnek és haszontalannak az aerobik órákat. Tőlük nem várható el, hogy
a mindennapi testmozgást négy fal közé zárva valósítsák meg. Számos alternatívája létezik az edzések rendszeres kialakításának.

aerobic - fitness - aerobik - személyi edző
Kérem várjon....
Kérem várjon
Szeretnél lelkiismeret-furdalás nélkül nassolni? Ez a NASI GYŰTEMÉNY megoldást jelent számodra! Most kérem INGYEN