Ildi Fitness

Testalkat típusok

2015.11.04. 00:00 - Blog

Amikor valaki elégedetlen az alkatával, először azt kell megnézni, hogy melyik csoportba tartozik. 

Ugyanis ha endomorf testalkattal áldott meg a jó isten, akkor ne akarj úgy kinézni, mint a kép bal oldalán látható csaj. Ha erre törekszel, akkor a frusztráción, és elégedetlenségen kívül nem sok mindent fogsz elérni. 
Ilyenkor az a cél, hogy a Te saját testalkat típusodból a maximumot hozzad ki. Mit jelent ez? Azt, hogy a testzsír%-od normál tartományba essen, elbírd a saját testsúlyodat, és összességében egy esztétikus külső köszönjön vissza a tükörben. 
Amit most írok, annak sokan fogtok örülni: attól, hogy nem cérnagiliszta lábaid vannak, még lehetsz csinos, sőt! Egy endomorf alkatú lány combja is lehet izmos, attól, hogy nem látszik rajta minden izomrost.
 
Nézzük meg, pontosan mik a jellemzői az egyes testalkattípusoknak:
 
 
EKTOMORF
Sovány testalkat,vékony csontozatú,hosszú végtagú ,gyors anyagcseréjű,egyáltalán nem hízékony típus. 
Nők esetében ez szerencsés alkatnak számít(minden modell ilyen alkattal rendelkezik),viszont férfiaknál akik hízni,izmosodni szeretnének már nem annyira,mert embertelen erőfeszítések árán tudnak csak izmot növelni,szigorú étkezések betartása mellett,és nagyon gyorsan vissza is fogynak.
 
A megfelelő táplálkozás:
Az ektomorf alkatnak sokkal nagyobb a kalória igénye mint más típusú testalkatúaknak.
Fontos hogy az étrendjük legyen gazdag szénhidrátban és a 2-3 óránkénti étkezés a legmegfelelőbb.
A víz fogyasztás is legyen magas,minimum 2.5-3 liter/nap.
Az napi étrendnek tartalmaznia kell komplex szénhidrátokat,mint pl. a rizs,tésztafélék,teljes kiőrlésű gabonák,
és nagyon fontos a különféle magvak fogyasztása is mint a dió,mogyoró és javasolt sok gyümölcs fogyasztása is.
A reggeli legyen rendszeres, sok és gazdag szénhidrátban.
 
MEZOMORF
Alacsonyabb testalkat (mint az ektomorf),széles váll,keskeny csípő.
A mezomorf testalkatúaknak rendkívül jó genetikával rendelkeznek. Ez a testalkat remekül reagál a súlyzós edzésre, az izmok stimulálására, ezáltal pedig a hipertrófiára, azaz izomnövekedésre.
 
A megfelelő táplálkozás:
A tápanyag elosztása a következő: 30% fehérje, 50% szénhidrát és 20% zsír. 
Az étrendjének kiegyensúlyozott arányokban kell tartalmaznia komplex szénhidrátokat,fehérjét,és telítetlen zsírsavakat.
Elegendő a napi 3-4 étkezés.
Mivel gyors anyagcserével rendelkeznek,nem kell kizárni a késő étkezésből a szénhidrátokat(csak diéta alatt).
Ajánlott a magvak fogyasztása mint a dió,mogyoró,zöldségek és gyümölcsök.
 
ENDOMORF
Ez a típus fokozottan hajlamos a hízásra. Ennek oka, hogy bár erőnléte általában különösen jó, ahogy állóképessége is, anyagcseréje mégis lassú.
Ebbe az alkattípusba a masszív felépítésű emberek tartoznak, széles vállakkal és csípővel. Nyugalmi pulzusa alacsony, vérnyomása normális. általában azonban nagy mennyiségű zsírt raktároz a szervezete, elsősorban derék- és csípőtájon.
 
A megfelelő táplálkozás:
-javasolt a napi 6-7 étkezés,
-a táplálék legyen fehérje dús,mert ennek az emésztése több energiát igényel mint a szénhidráté,
-gyümölcsöket csak délelőtt fogyasszon,
-soha ne egyen jóllakottságig,és este már ne egyen semmit
-köretnek a legfelelőbb a barna rizs, bulgur

Gyere és kövess a facen

Zenei mixek

Saját készítésű mixek, melyeket különös odafigyeléssel válogattam ki. Aerobik órákon tesztelve

Meghallgatom
Nagyon fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a mozgásban gazdag életmód kialakításához nem feltétlenül kell edzőterembe járni.
Sokan unalmasnak találják a konditermi edzéseket, nevetségesnek és haszontalannak az aerobik órákat. Tőlük nem várható el, hogy
a mindennapi testmozgást négy fal közé zárva valósítsák meg. Számos alternatívája létezik az edzések rendszeres kialakításának.

aerobic - fitness - aerobik - személyi edző
Kérem várjon....
Kérem várjon
Szeretnél lelkiismeret-furdalás nélkül nassolni? Ez a NASI GYŰTEMÉNY megoldást jelent számodra! Most kérem INGYEN