Ildi Fitness

MÉRGEZŐ HAZUGSÁGOK

2016.05.09. 00:00 - Blog

Miért szeretjük becsapni magunkat?

Ez egy furcsa emberi reakció bizonyos élethelyzetekre.
 
Szerintem sokszor észre sem vesszük, hogy épp saját magunk átverése folyik elég nagy erőbedobással.
Megmagyarázunk magunknak olyan dolgokat, amik látszólag egyértelműek, ám  a magyarázkodás, önmagunk győzködése annyira lehengerlő, hogy a végén el is hisszük a nyilvánvaló hazugságot.
 
Az élet szinte minden területén találhatunk önbecsapásra alkalmas terepet, a fitness, életmód téma az egyik legalkalmasabb terület erre.
 
Pár példán keresztül szeretném szemléltetni, mennyire szánalmas tud lenni az ember, amikor megkapja a pontos instrukciókat arra vonatkozóan, hogyan fognak elindulni róla a kilók, mitől kezd majd átalakulni, formálódni a teste, aztán pár hét, hónap múlva kiderül, hogy azért nem látszik túl nagy változás, mert különböző rafinált, vagy legalábbis számára annak tűnő módszerekkel nap mint nap átejtette saját magát a palánkon.
 
Elsőnek jöjjön egy klasszikus, egy igazi kedvenc: ZERO vagy LIGHT COLA vs. normál COLA
Elhatároztad, hogy megszabadulsz a súlyfeleslegedtől?
Eleged van, hogy kifolyik a hájad a nadrágból?
Akkor kérlek ne gondold azt, hogy erre a ZERO COLA lesz a megoldás. Ha eddig sima COLA-t ittál, és most átváltasz ZERO-ra, adtál a kakiknak egy pofont.
 
Egyszer Amerikában (hol máshol) végeztek egy kísérletet, hogy a cukormentes és a sima cola milyen hatással van az emberi szervezetre. A kísérleti alanyokat két csoportra osztották, az egyik csoport több hónapon keresztül itta a sima colát, a másik pedig a light verziót. Megdöbbentő módon a light-os csapat többet hízott. Vajon miért lehet ez? Azért, mert attól, hogy light, ugyanúgy szemét, amivel nem tud mit kezdeni a szervezeted, tehát mit fog csinálni? Raktározni fogja a sok dzsuvát.
Tehát, ha nagy életmódváltásban vagy, felejtsd el a COLA minden formáját.
 
Ugyanez igaz az ízesített vizekre is. Amikor azt mondom, igyál sok vizet, akkor eszedbe ne jusson karton számra megvenni a bodzás, lime-os, akármilyen ásványvizet, mert ez megint egy mű dolog lesz, amivel a szervezeted ismét nem tud mit kezdeni.
Sokan panaszkodnak, hogy nem tudják meginni a sima vizet. Azért, mert hozzászoktak a sok ízesített szutyokhoz, ami után persze, hogy a sima víz íztelen, semmilyen lesz.
Pedig higgyétek el, a víznél megfelelőbb szomjoltót még nem találtak fel (na jó.... a sört, de ez egy másik téma :D )
 
Ha már szóba került egy-két folyadék, nézzük meg az ALKOHOLT.
Az alkohollal több probléma is van, a magas kalória tartalma csak egy a sok közül, amit talán a legtöbbet ismernek. Attól, hogy a halmazállapota folyékony, még nem megy át rajtad észrevétlenül, nem  pisiled ki. Kalória tartalma mocskosul magas, tápértéke pedig rendkívül alacsony.
Ráadásul az alkohol csökkenti a szervezet zsírégető képességét. Egy amerikai orvosi szaklapban (American Journal of Clinical Nutrition) megjelent tanulmány szerint, két vodka-limonádé egy órán belül már 73%-kal csökkenti a zsír-anyagcserét.
További fogyást gátló hatásai:
- növeli az átvágyat
- dehidratálja a testet (csökkenti az anyagcserét)
- csökkenti az izomzatot
 
Tehát ha fogyni szeretnél, sajnos az alkohol semmilyen formája nem ajánlott semekkora mennyiségben.
 
A következő kedvenc önbecsapó mechanizmus a \"de én már csak zabkekszet nassolok, és mégsem fogyok\" című méltatlankodás.  Előszöris melyik zabkekszet? A boltit, ami telis tele van cukorral? És mégis mennyit eszel meg belőle? Jaaaa, hogy egy egész csomaggal uzsira? Akkor továbbra se csodálkozz, ha az a fránya fogyás nem akar beindulni.
Még a házi készítésűből sem szabad túl sokat enni, max. 1-2 db-ot, amiben Te magad tudod szabályozni az édesítés minőségét és mennyiségét.
 
Szerintem teljesen felesleges önmagunkat becsapni.
Fogadd meg a jótanácsokat, és légy hajlandó némi áldozatot hozni a kívánt forma eléréséért. 

Gyere és kövess a facen

Zenei mixek

Saját készítésű mixek, melyeket különös odafigyeléssel válogattam ki. Aerobik órákon tesztelve

Meghallgatom
Nagyon fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a mozgásban gazdag életmód kialakításához nem feltétlenül kell edzőterembe járni.
Sokan unalmasnak találják a konditermi edzéseket, nevetségesnek és haszontalannak az aerobik órákat. Tőlük nem várható el, hogy
a mindennapi testmozgást négy fal közé zárva valósítsák meg. Számos alternatívája létezik az edzések rendszeres kialakításának.

aerobic - fitness - aerobik - személyi edző
Kérem várjon....
Kérem várjon
Szeretnél lelkiismeret-furdalás nélkül nassolni? Ez a NASI GYŰTEMÉNY megoldást jelent számodra! Most kérem INGYEN