Ildi Fitness

Preventív gerinctréning

2011.09.12. 00:00 - Blog

Napjaink egyik legnépszerűbb civilizációs betegsége a kínzó hátfájás, melynek oka többféle lehet. Az egyszerű izomgyengeségtől kezdve a komoly reumatológiai betegségekig bármi számításba jöhet.

Az ülőmunka, stressz, helytelen életmód mind-mind a gerincoszlop statikájának és az azt körülvevő izomzat egyensúlyának megbomlásához vezethet.

A preventív gerinctréning célja, hogy a saját hibánkból vagy a környezet felől érkező ártalmakat felismerje, és elhárítsa. Segítségével csökkenthető a mindennapi munkából adódó terhelés. Alkalmazhatunk stressz csökkentő lazító módszereket, hatékony korrekciós edzés programot, valamint adhatunk táplálkozási tanácsokat is, melyek az egészség megtartását segítik.

Miből áll a preventív gerincgimnasztika?

Mint minden edzés, ez is bemelegítéssel, bemelegítő nyújtással kezdődik. Ezután következik a gerinc mobilizálása, melynek célja a gerinc ízületeinek alapos átmozgatása, az ízületi mozgásterjedelmek javítása. Ezt követően jöhet az erősítés, melynek célja a testtartás kialakításában résztvevő izmok erőálló-képességének fokozása, az izomtónus fokozása, testtudat javítása, testtartás javítása.

Az óra elengedhetetlen részét képezi a nyújtás, amely többféle lehet: dinamikus nyújtás, statikus nyújtás, erőfeszítéses streching.

Érdemes megemlíteni a különböző lazító technikákat is, amely kellemes lezárása lehet egy -egy preventív gerinctréningnek. Ilyenkor kiiktatunk minden zavaró körülményt, nyugodt környezetet biztosítunk.

„A test érzése a lélek nyugalma"

Ma még sokan tartanak a gerinctornától, mondván, hogy nagyon nehéz, nem elég pörgős. Valóban nem könnyű azokat az izmokat átmozgatni, amelyeket éveken át nem használtunk, azonban meg kell érteni azt is, hogy az egészséges gerincoszlop, a test és lélek egészségének alapja. Tudnunk kell, hogy a különböző egészségügyi panaszok megjelenése előtt már jóval korábban elkezdődnek azok az elváltozások, melyek a tüneteket okozzák. Ezért fontos hangsúlyozni a gerincgimnasztika fontosságát, és azt, hogy a gerinctréninggel a mozgásszervi és egyéb betegségek helye csökkenthető lenne a civilizációs ártalmak között.

Ezt a fajta edzésmódszert nemre, korosztályra való tekintet nélkül szinte mindenkinek csak ajánlani tudom, hiszen a 21. század emberének gerince rengeteg ártalomnak van kitéve, ami gyönyörűen kompenzálható egy szakképzett gerinctréner által vezetett edzéssel.

Gyere és kövess a facen

Zenei mixek

Saját készítésû mixek, melyeket különös odafigyeléssel válogattam ki. Aerobik órákon tesztelve

Meghallgatom
Nagyon fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a mozgásban gazdag életmód kialakításához nem feltétlenül kell edzõterembe járni.
Sokan unalmasnak találják a konditermi edzéseket, nevetségesnek és haszontalannak az aerobik órákat. Tõlük nem várható el, hogy
a mindennapi testmozgást négy fal közé zárva valósítsák meg. Számos alternatívája létezik az edzések rendszeres kialakításának.

aerobic - fitness - aerobik - személyi edzõ
Kérem várjon....
Kérem várjon
Szeretnél lelkiismeret-furdalás nélkül nassolni? Ez a NASI GYÛJTEMÉNY megoldást jelent számodra! Most kérem INGYEN